BERTINDAK !! Keputihan Jangan Ambil Mudah..!!

Assalamualaikum Lovelys...^_^

Info lagi mengenai Keputihan, Jom baca lagi, Keputihan terjadi disebabkan 2 faktor iaitu jangkitan bakteria seperti Bacteria Vagnosis ataupun kulat seperti Trichomoniasis dan Candida Albican.

Jika jangkitan kulat ini tidak dirawat, kesannya akan menjadi bertambah teruk. Kulat ini mampu merebak ke seluruh tubuh badan anda dan seterusnya jangkitan ini boleh menyerang organ-organ penting dalam badan anda.

Jangkitan kulat atau bakteria ini juga mampu merebak ke pasangan kita. Hasilnya organ seksual lelaki akan mengalami kegatalan,kemerahan,kesakitan dan juga kulit melecet.


Rajah diatas menunjukkan keadaan keputihan yang disebabkan oleh bakteria dan kulat. Jangkitan yang disebabkan bakteria ini menghasilkan keputihan berwarna kuning dan kehijauan, manakala dari yis/kulat menghasilkan keputihan berwarna putih.

Jika anda mengadu hal keputihan kita kepada doktor, kebiasaannya doktor akan memberikan antibiotik ataupun antifungal. Mesti kita tertanya-tanya , kenapa mesti doktor berikan antibiotik atau antifungal? Tiada rawatan lain ke?

Jawapannya mudah sahaja, memang itulah protokolnya, Tetapi telah berlaku kesilapan besar tentang protokol ini !!

Kebanyakkan antibiotik atau antifungal akan memusnahkan segala jenis flora(bakteria) dan fungal dalam badan anda. Permusnahan ini termasuklah kepada bakteria yang baik. Fenomena ini menyebabkan ketidakseimbangan bakteria dalam badan anda.

Ketidakseimbangan ini menyebabkan berlaku keputihanberulang kali. Antara kesan lain berlaku kegatalan, kemerahan dan rasa kepanasan di kawasan vagina serta mengeluarkan keputihan yang berbau.

Sekarang anda sudah jelaskan mengapa keputihan sukar untuk pulih dengan rawatan biasa.??

Jom sama-sama kita lihat gambar dibawah ini,bagaimana antibiotik boleh membunuh bakteria " baik ".


Cegah keputihan anda dengan segera sebelum terlambat, Jangan pandang remeh tentang keputihan ini, Ianya boleh menyebabkan faraj anda berbau kurang menyenangkan jika tidak dirwat dari awal. Jamu Susuk Dara merawat keputihan dari akar umbi. Ia mencegah keputihan berulang lagi dan membuang sisa keputihan yang berada di dinding faraj anda.

Kecantikan Anda Adalah Kesihatan Anda
Cantik Luaran Cantik Dalaman
Itulah Rahsia Peribadiku.




0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Lovelys Beautys Shoppe | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in