INFO PENTING !! Apa Itu Keputihan ??


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم 

Assalamualaikum Semua ...^_^

Jom jie ada nak kongsi sikit info penting untuk kaum hawa ni, mungkin ada yang telah tahu lengkap tentang Keputihan ni kan , tapi ada juga yang kurang tahu .ok jie jelaskan sikit ye APA ITU KEPUTIHAN..??


Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza antara wanita dengan wanita lain.

Keputihan biasanya jernih dan berwarna kelabu keputihan, lazimnya jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.

Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.

Keputihan atau lendir faraj berubah mengikut hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman . Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.

Keputihan akan menjadi jernih mengikut ovulasi dan berubah menjadi pekat bila hampir haid.

Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya akan menyebabkan keputihannya bertambah.

Keadaan stress mental boleh juga menyebabkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.

Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibatkan ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.

Penyakit yang biasa menyebabkan lelehan farajadalah jangkitan seksual antaranya ialah Bacterial Vaginosis, Candida Vaginitis, Trichomonas Vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau Herpes.

Setiap satu jangkitan mempunyai lelehan faraj dan bauan tertentu.

Jika anda seorang yang aktif melakukan hubungan kelamin anda perlulah menjalani ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis.

Dengan Mengunakan  SET JAMU SUSUK DARA , masalah keputihan akan hilang dalam masa yang singkat, percayalah ramai yang sudah mencubanya dan amat berpuas hati dengan hasilnya yang sangat memuaskan !!..Jom Cuba JSD.. ANDA PASTI TERSENYUM ^__^

JANGAN MALU NANTI LAYU !!





0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Lovelys Beautys Shoppe | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in